۳۰ دی ۱۳۹۹، ۹:۰۶

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان:

۸۶۰۰ هکتار نهال‌کاری تاغ در استان سمنان آغاز شد

 ۸۶۰۰ هکتار نهال‌کاری تاغ در استان سمنان آغاز شد

سمنان- مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان با بیان اینکه اجرای عملیات بیولوژیک با نهال‌کاری هشت هزار و ۶۰۰ هکتار اراضی استان آغاز شده است، گفت: هدف از اجرای این طرح جلوگیری از فرسایش خاک است.

جعفر مرادی حقیقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه طرح اجرای مجدد اراضی تخریبی در دستور کار قرار دارد، ابراز داشت: این طرح بعد از بررسی در کمیته فنی و برای اجرا به نحو مطلوب ابلاغ شد که هم اکنون برای شاهرود در دست اجرا است.

وی ضمن بیان اینکه عملیات بیولوژیک با نهال‌کاری هشت هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی استان سمنان آغاز شده است، افزود: هدف از این اقدام جلوگیری از فرسایش خاک و بهبود پوشش گیاهی نواحی بیابانی استان است.

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان با بیان اینکه مالچ ریگی دو سال پیش با مشارکت منطقه اقتصادی گرمسار کلید خورد، ابراز داشت: این عنوان طرح پیشنهادی پرفسور کردوانی بود که به صورت آزمایشی در ۶۳ هکتار زمین انجام شد.

مرادی حقیقی با بیان اینکه برای جلوگیری از فرسایش خاک استفاده از مالچ ریگی به عنوان یکی از مصالح طبیعی موجود در منطقه می‌تواند در راستای اهداف فوق‌الذکر مؤثر باشد، تصریح کرد: طی بازدید سازمان جنگل‌ها از منطقه طرح مالچ دیگری نیز پیشنهاد شد هم اکنون این طرح باهم انجام شدند تا مقاومت نسبت به تغییرات در آن سنجیده و در نهایت یکی برای معرفی در کل کشور انتخاب شود.

وی با بیان اینکه بیشترین اقدام صورت گرفته در ایجاد پوشش گیاهی کاشت نهال‌های مقاوم به اقلیم گرم و خشک استان سمنان است، افزود: ایجاد بادشکن زنده، مدیریت و کنترل هرزاب و ایجاد جنگل‌های دست کاشت تاغ در زمره اقدامات مؤثر اداره کل منابع طبیعی بوده که در طرح ۹ در ۹۹ نیز با جدیت برای شهرهای استان پیگیری می‌شود.

کد خبر 5125221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha